Tipuri de antrenamente de fitness

Antrenamente de fitness (remodelare corporala)

Antrenamente de fitness - Fitness Tennis Performance

In aceasta sectiune ne putem referi la mai multe tipuri de antrenamente de fitness, in functie de obiectivul tau. Printre cele mai comune teluri putem enumera: slabirea, definirea, mentinerea unei greutati optime sau cresterea masei musculare (hipertrofie). Din experienta, de cele mai multe ori, intalnesc persoane care isi doresc sa “piarda” cateva kilograme sau sa creasca in masa musculara.

Fiecare obiectiv necesita un anume tip de antrenament; nu putem aplica aceleasi metode intr-un program de slabire, de mentinere sau de crestere a masei musculare. Antrenamentele variaza ca si exercitii, volum si intensitate, pauze intre serii si bineinteles, alimentatie.

De aceea, este extrem de indicat sa pornesti la drum alaturi de un antrenor personal de fitness care te va indruma pe tot parcursul progresului tau. Exista persoane care au probleme de spate (protruzii discale, hernie de disc, etc), probleme la articulatia genunchiului (ligamente incrucisate, menisc, etc) sau dezechilibre in ceea ce priveste articulatia soldului. Cu siguranta, aceste persoane trebuie sa continue sa faca miscare dar aceste antrenamente de fitness vor fi personalizate in functie de problema respectiva si vor include exercitii specifice, cu un focus foarte mare asupra corpului (control muscular, respiratie, etc)

Pregatire fizica generala
si specifica (tenis de camp)

Pregatire fizica generala si specifica - Antrenamente Fitness

Atunci cand vorbim despre pregatire fizica generala sau specifica, ne referim mai exact la dezvoltarea anumitor calitati motrice; este mult mai complexa fata de remodelarea corporala despre care am vorbit in contextul antrenamentelor de fitness. Calitatile motrice vizate cel mai des sunt: forta, viteza, rezistenta si mobilitatea.

In functie de sportul practicat, unele trebuie dezvoltate mai mult iar altele mai putin. De exemplu, nu vom putea compara niciodata ciclismul cu tenisul din punctul de vedere al pregatirii fizice. Ciclismul presupune, de exemplu, dezvoltarea rezistentei, a andurantei iar tenisul pune accent pe viteza, forta exploziva si stabilitate. Forta, insa, trebuie lucrata de catre sportivii ambelor tabere; de fapt, forta este fundatia tuturor celorlalte calitati motrice si de aceea va domina mereu in toate sporturile.

Forta musculara creste prin anumite metode, viteza este dezvoltata cu ajutorul altor antrenamente, iar rezistenta consta in aplicarea altor principii. Ceea ce vreau sa evidentiez este diversitatea programului de pregatire fizica de care are nevoie un jucator de tenis, un inotator sau un semi-maratonist. Periodizarea este un alt aspect important de care trebuie sa se tina cont intr-un program de pregatire fizica.

Periodizarea presupune etapizarea antrenamentelor pe termen scurt, mediu si lung. Aceasta etapizare ajuta jucatorul sa obtina performante maxime exact atunci cand are nevoie mai mare. Asadar, aceasta sectiune este destinata sportivilor de performanta, in special celor care doresc performante ridicate pe terenul de tenis, dar si sportivilor amatori care doresc atingerea unor rezultate in cadrul unor examene (Universitatea Nationala de Educatie Fizica si Sport, Academia de Politie, SIE, SRI, etc.).

Corectare Posturala

Corectare posturala - Personal trainer

Atat adultii cat si copiii trebuie sa aiba grija de postura lor in orice moment al vietii si ori de cate ori simt disconfort articular, durere musculara sau vreun blocaj in orice zona a corpului. Organismul nostru este foarte complex iar atunci cand o zona a noastra este neglijata, o alta parte a corpului incearca sa compenseze, fapt care duce la aparitia dezechilibrelor musculare, dezechilibre care in timp duc la probleme majore.

Unii copii, mai ales in perioada de crestere, tind sa aiba posturi gresite (cifoza, scolioza, hiperlordoza), iar acest proces trebuie stopat cat mai repede; copiii nu isi dau seama si de aceea parintii trebuie sa fie cu “ochii pe ei”, contactand mai departe un kinetoterapeut sau un antrenor personal. De fapt, acestia ar trebui sa lucreze cu un kinetoterapeut sau cu un antrenor de fitness inainte sa fie prea tarziu.

Adultii, si ei sunt predispusi la deficiente posturale, cauzele fiind multiple precum: statul indelungat la birou, lipsa tonusului musculaturii, greutatea corporala si bineinteles, stresul.

Toate acestea pot conduce la dezechilibre musculare, deficiente locomotorii, respiratie ingreunata, disconfort gastric si multe altele.

Acestea fiind zise, pentru o mai buna calitate a vietii, pentru o mai buna functionalitate a corpului nostru si pentru performante ridicate lipsite de accidentari in cazul sportivilor, este necesara tinerea sub observatie si eventual corectarea posturii atunci cand scheletul nostru incepe sa dea semne.

Antrenamente Prehab

Antrenamente de fitness personalizate - Prehab

Antrenamentele Prehab vizeaza nevoile unui sportiv de performanta si sunt construite pentru a preveni accidentarile. Miscarile repetitive si stresul asupra articulatiilor din cadrul antrenamentelor produc o uzura destul de mare si pot duce la accidentari.

Antrenamentele trebuie concepute in cel mai mic detaliu, in functie de sportul practicat. Cel mai adesea, in programul de fitness se regasesc exercitii pentru imbunatatirea mobilitatii/flexibilitatii, stabilizarea articulatiilor, intarirea muschilor stabilizatori, cresterea fortei in core si alte exercitii specifice sportului respectiv, care sa il ajute pe sportiv sa fie cat mai functional.

De exemplu, un jucator de tenis isi foloseste foarte mult articulatia umarului si de aceea este una dintre articulatiile care pot suferi cel mai mult; din cauza acestui aspect, antrenorul/preparatorul fizic trebuie sa ii includa in antrenamentele sale exercitii care sa vizeze muschii coafei rotatoare, muschi care sunt responsabili de stabilitatea articulatiei umarului; sau un alt exemplu (tot pentru jucatorii de tenis) poate face referire la articulatia genunchiului, articulatie care este ferita de accidentari daca muschii fesieri sunt puternici si cat mai functionali.

Exercitiile trebuie incontinuu adaptate, in functie de schimbarile nevoilor jucatorului de tenis. In special in tenis, Antrenamentele Prehab au o importanta extrem de mare, ele oferind o baza solida cu privire la atingerea unor performante maxime.

Planuri Nutritionale Personalizate

program nutritional personalizat de personal trainerCu totii stim ca uneori un program de fitness cu un antrenor personal nu este suficient pentru a ajunge la obiectivul stabilit; indiferent ca vorbim despre reducerea tesutului adipos/cresterea masei musculare sau despre maximizarea potentialului la antrenamente sau competitii, nutritia are un impact major in construirea unui program de antrenament. 

Este foarte important ca pe parcursul procesului de slabire, masa musculara sa fie mentinuta la acelasi nivel si doar nivelul de tesut gras sa fie diminuat; un procentaj corect de masa musculara ajuta la mentinerea unui metabolism activ. De aceea, in acest caz, un plan nutritional personalizat detine un rol cheie. Acesta este unul din putinele exemple in care nutritia si efortul fizic organizat sunt intr-o puternica interrelationare. 

Deficitul caloric este aspectul cel mai intalnit avand in vedere ca cele mai multe persoane apeleaza la un antrenor personal pentru a scapa de cateva kilograme; un deficit caloric nu este complicat de stabilit dar tot acest proces este mult mai complex luand in considerare macronutrientii, micronutrientii si hidratarea. 

Macronutrientii (carbohidrati, proteine, lipide), hidratarea (apa, saruri minerale, suplimente) si eventual micronutrientii (vitamine, minerale) reprezinta fundamentul pe care un antrenor de fitness trebuie sa construiasca un plan alimentar personalizat in functie de cerintele clientului/sportivului. 

Devenim ceea ce mancam! Adopta un stil de viata sanatos!

Cele mai frecvente intrebari si raspunsuri

Ce rol are un antrenor personal in pregatirea unui sportiv amator/profesionist?

Un antrenor personal vine cu multe beneficii la pachet; de la planul de antrenament pe termen scurt, mediu sau lung pana la corectarea tehnicii sau sfaturi nutritionale.

Cat dureaza o sedinta de antrenament?

O sedinta dureaza aproximativ 60 de minute.

Care este frecventa optima a sedintelor saptamanale?

Pentru un plan de antrenament eficient si eficace, numarul de sedinte pe saptamana ar trebui sa fie in numar de 3.

In ce consta o sedinta de antrenament?

In functie de obiectivul fiecaruia - slabire/tonifiere/hipertrofie - antrenamentele contin exercitii si strategii diferite; fiecare plan de antrenament este personalizat in functie de nevoile clientului. In orice caz, antrenamentul incepe cu o incalzire de 10 minute si se incheie cu cateva minute de stretching.

Ce inseamna hipertrofia musculara?

Hipertrofia musculara reprezinta un proces complex de crestere a muschilor scheletici; acesta necesita antrenamente foarte atent construite, o alimentatie adecvata si rabdare.

Pot efectua antrenamente daca am probleme cu spatele sau cu genunchii?

Da, exista antrenamente si pentru aceasta categorie de persoane; antrenamentele de fitness sunt special concepute si vor fi focusate pe stabilizarea articulatiei respective; anumite miscari vor fi evitate precum sariturile, rotatiile, ridicarea de greutati deasupra capului sau alergatul pe banda.

RECENZII

Nico - Clienti Fitness Tennis Performance
Antrenamente pline de voie buna cu un antrenor personal care isi face treaba foarte bine 💪
Nico
Robert - Clienti Fitness Tennis Performance
Un program de pregatire fizica ca la carte; puteti conta pe Paul.
Robert
Cristina A. - Clienti Fitness Tennis Performance
O comunicare reusita si spiritul de echipa sunt atuurile cheie ale lui Paul; un antrenor de fitness care dupa aproape fiecare antrenament face follow up cu mine sa vada cum ma simt si in functie de feedback, construieste pe exercitiile pentru saptamanile urmatoare.
Cristina A.
Noni - Clienti Fitness Tennis Performance
Antrenamente de fitness placute si orientate catre obiectivele mele.
Noni
Cristina - Clienti Fitness Tennis Performance
Un antrenor personal dedicat si foarte organizat.
Cristina
Alex - Clienti Fitness Tennis Performance
Pregatire fizica interactiva; mereu cu ochii pe mine :)).
Alex
Florin - Clienti Fitness Tennis Performance
Antrenamentele de fitness la care Paul mi-a fost instructor mi-au prins foarte bine si mi-am imbunatatit capacitatea musculara, rezistenta la efort si greutatea corporala. Recomand cu caldura pe Instructorul de fitness Paul Stoicescu!
Florin
Laura - Clienti Fitness Tennis Performance
Antrenamente diversificate, provocatoare pe care le condimenteaza cu incurajari ce ma motiveaza.
Laura
Doina - Clienti Fitness Tennis Performance
A focused personal trainer, meeting his client needs and goals with a very relatable approach. A natural communicator who will make you feel strong both physically and mentally. Paul has an individual approach; he is a real pro.
Doina
Oana - Clienti Fitness Tennis Performance
Scriu cu bucurie despre antrenamentele cu Paul, pentru ca asa se si desfasoara: cu bucurie. Dar nu numai. Ci si cu multa seriozitate, profesionalism si disciplina. Si toate aceste lucruri se vad in rezultatele care nu intarzie sa apara.
Oana

Open/Close Menu
Telefon Mail